onsdag 20 augusti 2008

Gräsmattan är ostruken

Har jag berättat att jag är en listmänniska? Inte så att jag läser sportresultatlistor som skönlitteratur så som min bror gör, utan så här:

För att få överblick i livet, hantera stress samt uppmuntra mig själv skriver jag listor. Blir listan för lång gör jag om den till flera, med tydliga prioriteringar. Och har jag väl skrivit ner vad jag ska få gjort, kan jag oftast (eller iallafall ofta) lämna saken tankemässigt tills det är dags att ta tag i den. Är jag riktigt illa däran skriver jag upp allt, inklusive "tvätta håret" och liknande, för att få stryka mycket och känna mig duktig.

Nu har barnen börjat skolan och jag har ändå kunnat stryka det mesta på veckans lista redan onsdag kväll! (Ja, utom "klippa gräsmattan" och "häcken" då, eftersom det regnar varenda eftermiddag!) Mest imponerad är jag dock över att vi på såpass kort tid klarade av söndagens långa handla-lista. Den innehöll bland annat otaliga par skor till både man och barn, ny cykel, ny mobiltelefon och gympakläder. Men även om det blev rätt mycket pengar på en gång, så blev det ju gjort!

Kanske kan man ändå påstå att det handlar om resultatlistor?

Inga kommentarer: