fredag 5 augusti 2011

Sommarläsning II

Om vi nu ska ta det här i kronologisk ordning - och någon slags ordning ska man ju ha - så började jag min ledighet med att läsa två böcker parallellt. Jag brukar göra så när jag känner mig ledig, för att kunna läsa det som passar bäst för stunden. Det är alltid läge att läsa, men det är inte allt som är lägligt att läsa alla gånger.

Den ena boken jag läste i var bokcirkelboken av Murakami, som jag ska skriva mer om när vi haft vår träff senare i augusti. Den andra boken, mer för avslappning, var Rapsbaggarna av Karin Brunk Holmqvist. Den var faktiskt inte alls lika bra som den enda jag har läst förut (se inlägget om Sirila gentlemän sökes), men den var trevlig och smårolig och författarens förmåga att levandegöra med detaljer syntes även här.

Så det var en bra blandning!

2 kommentarer:

Tatjana sa...

Potensgivaren är trots allt Karin Brunk Holmqvist bästa enligt min mening. Eller så är det så att man gillar den av hennes böcker man läste först bäst.
Tatjana

Lisa sa...

Ja, de flesta verkar överens om att Potensgivarna är bäst. Så jag ska läsa den vid tillfälle!