måndag 19 maj 2008

Hur många krukor kan man egentligen ha?

Ha! Nu har jag städat det lilla garageförrådet. (Och då menar jag inte den halvan som består av målarburkar, penslar och bilprylar. Det gjorde vi faktiskt för nå´n månad sedan.)

Den utlösande faktorn var de där tomatplantorna jag fick av svägerskan förra helgen. Det var verkligen dags att plantera om dem i söndags, men jag hittade ju inte det jag behövde i det eländans förrådet. Så jag bar ut hela skiten och spred ut alla små krukor och bekämpningsmedel och stora krukor och sekatörer och plastkrukor och vattenslangstillbehör och lerkrukor och fågelbord och ... krukor över trädgårdsmöblerna på baksidan. (Nej, jag räknade inte antalet krukor, men jag har lyckats kasta nästan alla i plast och lägga en hel del andra i Myrorna-högen.)

Det är bara lite kvar på baksidan och en osorterad låda eller två att ta hand om dessutom innan allt är klart. Inte illa! Så nu kanske omplanteringen blir av vilken vecka som helst.

Inga kommentarer: