fredag 29 oktober 2010

Trött och tillfreds

Fredag eftermiddag och jag är ganska trött. Men samtidigt tillfreds med livet! Det finns massor med anledningar till detta, men jag tänker bara lista några få av dem den här gången.

Jag har ett jobb som jag ska gå till de närmaste åtta månaderna - och det är den längsta anställning jag har haft sedan jag blev sjuk 2002. Det verkar finnas anledning att anta att jag kommer att trivas utmärkt, även om det dessa första dagar är en hel del ny information att smälta. (Men nu har jag fått alla inloggningar så att jag kommer in i systemen!)

Jag har en underbar familj som jag tycker om att leva med - och som jag i sommar kommer att kunna semestra tillsammans med i mer än en vecka. (Särskilt trevligt är att det inte är så fasligt tonårigt för närvarande, särskilt spännande är att äldste sonen snart ska välja till det nya gymnasiet.)

Hösten är tidvis väldigt vacker fortfarande och det kommer att vara ljust ute när jag går hem hela vintern, eftersom jag jobbar halvtid.

Inte så dumt!

Inga kommentarer: