måndag 8 december 2008

En lummig måndag

Efter två hysteriska veckor med körsjungande, adventsfixande, konfirmandplanerande och annat har dagen idag varit lugn. Igår hade vi en trevlig liten bjudning med lagom många gäster. I eftermiddag har jag helt enkelt suttit i en fåtölj och bara läst en hederligt charmig deckare om mrs Pollifax - och all tröttheten har hunnit ifatt mig. Nu är jag ganska lummig, men ska nog klara av både kvällsmat och en liten snabbplanering innan jag går tidigt i säng.

På väg hem från biblioteket och apoteket mötte jag idag en ovanlig syn: en ung tjej som gick och läste i en bok utomhus. Jag är ju själv en sådan där som har med mig boken överallt - framförallt i till exempel läkares väntrum - så jag tycker inte alls att det är konstigt. Men vi blir färre och färre som läser litteratur på allmän plats, så det är trevligt att notera!

Inga kommentarer: