söndag 30 november 2008

Gott nytt år!

Det är första söndagen i advent och ett nytt kyrkoår. Alla adventskonserter och Hosiannasånger är ordentligt sjungna och åtminstone köket har fått lite adventstouch. (Rödaktig duk på bordet, adventsljusstakar och julstjärnor i fönstren, första ljuset tänt i staken på bordet samt röda gardiner - det enda rum jag byter i.) Dammsuga får jag göra en annan vecka. Och få upp lite belysning ute och lite ljus i fler fönster och kanske byta ut någon mer duk.

Jo, förresten. Palmen och delfinerna är på plats i strandlandskapet på toan också, minsann. Nu är det nästan bara duschkabinen kvar, men den får vänta tills vi hittar rätt pryl till rätt pris. (Möjligen kan vi inte hitta en som är precis rätt, eftersom befintligt hörn skiljer sig från standardmåtten och det kan vara kul om man får plats att sitta på toan, men då får vi väl ta det näst bästa.)

Jag är för övrigt glad att jag är i så pass bra form att jag kommer på och sätter igång en massa idéer, men nu måste jag nog snart lägga band på mig. Nästa vecka skulle jag ju hinna ta det lite lugnt, pula med alla mina änglar, sköta lite jobbadministration och helt enkelt hinna med det som jag inte hann den här veckan heller. Nu har jag kvaddat lugnet genom att lova att konstruera ett spel till konfirmandgruppen på lördag, ett spel om kyrkoåret...

Ja, ja. Det ska bli kul iallafall.

Inga kommentarer: