torsdag 23 april 2009

Arkeologiska fynd

I vår lilla hallsmatt finns en specialbyggd hallmöbel bestående av de två garderober som fanns där från början, samt hyllor och fack och klädstång mellan dem. På den ena hyllan har jag emellanåt tryckt in de där löstagbara huvorna från barnens overaller och jackor. De vill nämligen inte ha dem och vi har ju ingen vidare vinter här, så... Okej.

Idag dristade jag mig till att dra fram hyllans innehåll. Det fanns tolv olika artiklar ("plagg" kan man väl knappast kalla dem?) och jag kände knappt igen en enda av dem. Snart ska jag gå upp i förrådet och se efter, men jag tror faktiskt att ALLA tillhörande plagg (här blir det bra!) är utslitna och urvuxna och kastade.

Nej en av huvorna hör faktiskt till en regnjacka som är i bruk, så den ska jag knäppa dit igen.

Tänk, vad skönt det var att kunna kasta alltsammans!

Och tänk så många hörn och hyllor som återstår att sortera när andan faller på.

Inga kommentarer: