onsdag 30 januari 2008

Vad är det som ska räknas?

Nu har jag lagt ifrån mig den där stegräknaren - och det är en befrielse! Jag impulsköpte den för 49 kr på Clas Ohlson någon gång i höstas, en lågbudgetvariant som inte gör något annat än vad den heter. Sedan blev den liggande ett bra tag innan jag knäppte fast den i midjan. De första dagarna var det rätt kul att ta reda på hur många steg man gick på en dag bara genom att vara hemma och göra allt det vanliga, hur många steg man går på en kvarts respektive en timmes promenad, hur många steg som räknas upp när man cyklar (inte många) och liknande. Sedan började det bli mest stressande, eftersom den inte gör annat än just räknar stegen. Och eftersom mitt liv och min fysiska aktivitet inte till fullo kan räknas i steg, väljer jag nu att högaktningsfullt strunta i den där apparaten - och njuta av de halvtimmar jag rör på mig istället. (Eller bara vara glad över att jag överhuvudtaget hinner sticka ut näsan i dagsljus.) Så nu får barnen en leksak till!

Inga kommentarer: