onsdag 6 augusti 2008

Borde

Det är augusti och jag har efter flera dagars regn äntligen fått lite sol på näsan igen! Läsandes en bok, naturligtvis. Jag är lite trött också, så det var välbehövligt med en paus.

Och i köket domderar yngste sonen... Det är hans matlagardag idag och det blir pannkakor som vanligt. Eftersom han struntar i att äta om dagarna, trots telefonpåminnelser från föräldrar på jobbet, så är humöret oftast uselt när kvällen närmar sig.

Borde packa inför helgen, eftersom vi måste komma iväg ögonaböj efter jobbet på fredag, men har svårt att engagera mig. Borde dessutom städa vår hall där någon av barnens kompisar har hällt ut sin coca cola under dagen, men det mesta har redan torkat in i mattan och i de handdukar som faktiskt låg där när jag kom hem. Så jag orkar nog inte blöta ner allt igen.

Kort sagt: Jag ska nog ta det lugnt ett tag till och komma igen med förnyade krafter imorgon.

1 kommentar:

Mysan sa...

Tycker jag låter hemskt klokt. Tyvärr kommer vi själva inte iväg någonstans i helgen (läs kajak) då Mannens axel krånglar. Morr...
Söker med ljus och lykta efter naprapattid till veckan.

Ha en riktig bra helg!!

Kram!
/M