onsdag 6 maj 2009

Familjeföretaget

Funderar faktiskt allvarligt på att helt enkelt radera allt som stavas med "sjuk" eller "rehab" från mitt CV. Det kommer fortfarande att finnas en tom gapande period, men de kanske frågar först på anställningsintervjun? Istället för att sortera bort det där sjuka fruntimret, menar jag. Henne som tydligen ingen vågar satsa på.

Ska jag ljuga, alltså? Nej, den konsten behärskar jag (tyvärr?) inte! Men man kan ju presentera sanningen på ett annat sätt:

Jo, de senaste åren har jag huvudsakligen ägnat åt att utveckla familjeföretaget. Vi står på tre ben, så det har gått ganska bra trots lågkonjunkturen. Det handlar om Vård och omsorg, Bygg och service samt Personlig utveckling. Som i alla mindre företag får alla prova på att göra allt, men mitt huvudsakliga ansvar har jag alltså på utvecklingsavdelningen.

Vi är två delägare och jag tjänstgör omväxlande som VD och vice VD. Och jag vill gärna komplettera det här med att jobba hos er på deltid!

Inga kommentarer: