fredag 25 september 2009

Pust!

Allting går i ett och jag hinner inte andas riktigt...

Nu verkar det dock som om äldste sonens skolilska kan mildras något efter intensiv kontakt med skolan. Dessutom är de stora proven gjorda för den här gången. (Han behöver väldigt mycket stöttning, som kanske har framgått här tidigare!)

Mina egna studier har stått på undantag, men jag har till slut lyckats sätta punkt för inlämningsuppgiften som ska vara färdig den här veckan. Skönt! (Litteraturläsningen till seminariet nästa vecka får faktiskt vänta ett tag.)

I helgen tänker jag hinna med hus och hem och tomt - och njuta av det! Jag ska vara ute i det vackra väder som maken lovat mig och klippa ner lite buskar, jag ska baka något gott och jag ska röja undan de värsta högarna till förmån för luft och ljus. Kanske kan jag övertala någon att dra runt dammsugaren lite...

Nu är det nu och sedan är på måndag. Härligt!

(För övrigt är jag mycket fascinerad av att min besöksräknare plötsligt har hoppat från elvahundra till elvatusen. Kan ni inte skriva och berätta vilka ni är allihop?)

Inga kommentarer: