lördag 5 december 2009

Tillbaka i träsket

Det blev ingen Poulenc-konsert idag. Och jag har bett maken hindra mig om jag får för mig att försöka imorgon. För jag vill ju så gärna! Men jag har smärtsamt erfarit att det tyvärr inte går. (Jag har svimmat från en gradäng mitt under en körövning en gång, det får räcka.)

Istället har jag sovit, vilat, gråtit, läst strödda sidor i böcker som jag läst många gånger förr, sovit, vilat, gråtit, sovit (heter det så? Plötsligt ser det jättedumt ut!)osv. Och jag har ont i hela kroppen och mår illa. Influensan tror jag dock inte att jag kan skylla på, eller sprutan för den delen. Det här är den gamla vanliga sjukan, den som Försäkringskassan sammanfattar med att jag är "fullt frisk och hundra procent arbetsför".

Skittrist är det. Jag är trött på att vila!!!

Men det är bara att bita ihop och vila sig upp ur träsket igen. Nu är jag ju inte lika rädd, för nu vet jag att det går att komma en bra bit på väg. (Till femtio procent arbetsför, ungefär iallafall.)

Inga kommentarer: