måndag 18 februari 2008

Bommar och fullträffar

Ojdå, vilken miss att inte ha skrivit på nästan två veckor!
Jag är väl som svenska skidskyttelandslaget: Hade höga mål, började loppet bra men bommade lite för mycket på vägen. Skillnaden är väl (bland mycket annat, förstås) att jag inte har gjort hela nationen besviken. Å andra sidan är ju en enda besviken läsare illa nog...

Nu är jag frisk från elaka förkylningar, men istället öm och blåslagen. Det senare är dock fullkomligt självförvållat. Igår tillbringade familjen en heldag på Boda Borg (som finns på flera ställen i Sverige) och hade kort sagt jätteroligt! Timmarna flög fram medan vi klättrade, klurade, ålade, balanserade, kastade bollar, siktade och prövade olika lösningar tillsammans. Och alla hade roligt hela tiden, med bara korta svackor som de andra peppade bort så gott de kunde. Och vi klarade saker som vi inte riktigt hade trott oss om från början. Fantastisk fullträff och definitivt värt att rekommendera andra familjer, kompisgäng och klassresor!

Även om dagens träningsvärk tydligt visar på ytterligare skillnader mellan mig och skidskyttarna, unnade jag mig faktiskt att inhandla en t-tröja med texten snabb, smart och smidig. Because I'm worth it, som de säger.

Inga kommentarer: