onsdag 20 februari 2008

Genomtänkt?

Ett samlat och någorlunda genomtänkt inlägg är vad jag vill publicera på den här bloggen idag. Tyvärr står det mest still i huvudet.

Jag skulle kunna skriva om att jag har promenerat och cyklat och simmat bort min träningsvärk, men det är ju egentligen ganska ointressant. Jag skulle kunna utveckla det självklara faktum att ett skollov innebär att man ständigt står i köket och lagar mat eller plockar disk antingen i eller ur diskmaskinen, men det är ju inte precis någon nyhet för världen. (Men igår bakade jag faktiskt både bullar och chokladkakor, vilket kan vara värt att notera!) Slutligen skulle jag kunna säga något om vad jag tänker om Arn-filmen (en sevärd men inte överväldigande film baserad på böckerna, definitivt ingen filmatisering av dem) eller TV-serien om klass 9A (försiktigt optimistiskt - inte så flåshurtigt och konfliktsökande som jag befarade om än vådligt långsamt), men jag orkar faktiskt inte.

Istället blir det ett tänkvärt ord av Tage Danielsson (ur Samlade dikter 1967-1967), som jag skrev på idéhistorieblocket under mitt första år som universitetsstuderande:

Immanuel Kantliga tankar
och andra ofantliga tankar
får inte rum i huvet
du vet.

Hmm... Det är kanske jag som är överambitiös...

1 kommentar:

Mysan sa...

Härligt att du är "tillbaka". Alltid lika kul att läsa dina funderingar.

Kramar!
//Mysan