fredag 21 november 2008

Beachparty

Nu ska det minsann hända något konkret med alla dessa renoveringsprojekt vi har! Eftersom jag tydligen har fått en släng av extra novemberenergi har jag tagit tag i den tre kvadratmeter stora toan på bottenvåningen. Den har en ganska ful, men fungerande våtmatta på golvet och målade väggar. Vi kör budgetrenovering (dvs 8-10 000 kr inklusive duschkabin, istället för samma siffror med ytterligare en nolla efter.)

Jag har i veckan plockat ut alla prylar och skåp, skruvat loss alla krokar samt gnuggat rent alla rör och annat. Igår köpte jag färg (takfärg plus tre olika lämpliga kulörer för sand, hav och himmel) och idag spacklar jag. Om jag hinner maskera också är det bra. I helgen målar jag. Nästa vecka kommer de "tapetklistermärken" barnen och jag har valt ut på inreda.com - de kallas wallies, klistras upp med vatten och sägs kunna flyttas vid behov. Med en jättepalm, delfiner och snäckor får vi vårt eget blue Hawaii!

Duschkabiner googlade jag på igår kväll. Vi vill INTE ha en ång- och massageduschbastu för femtitusen, så jag tror nog att budgeten räcker till. Däremot vill vi ha säkerhetsglas samt får inte plats med standardmåttet 90x90, men det ordnar sig nog ändå. Jag ska gå till en lämplig återförsäljare och provstå några smalare varianter innan vi bestämmer oss. (Och det är ju ingen ko på isen, eftersom tonåringen inte har börjat duscha frivilligt än.)

Och jag känner mig härligt produktiv med lite skit under naglarna.

Inga kommentarer: