söndag 22 februari 2009

Bokblogg?

Ja, jag är alltså bokberoende. Ändå är det inte särskilt många av mina inlägg som handlar om böcker. Intressant!

Jag har ju föralldel en liten blänkare här bredvid om vilka böcker jag läser. Där byter jag böcker emellanåt, men däremot kommer ju inte alla böcker med. (Hur många? Tja, kanske en tredjedel. Det beror på.) Vad jag tycker om böckerna eller vilka tankar de väcker om livet, skriver jag däremot i princip aldrig om. Det hade jag nog trott att jag skulle göra mer, även om jag aldrig har varit ute efter att det här skulle bli en ren bokblogg.

Är det så att jag undviker det för att svenskläraren i mig inte vill känna pressen att prestera pedagogiska och djuplodande recensioner? Ja, det är nog sannolikt. Eftersom jag inte behöver vara lärare här - och inte har något pedagogiskt ansvar för någon som läser den här bloggen - ska jag dock försöka bättra mig och börja avge lite fler subjektiva och mer eller mindre svepande omdömen om böcker jag läst.

Och om det eventuellt närmar sig analys någon enstaka gång får ni ta det!

1 kommentar:

Mysan sa...

Kul! Jag ser fram emot kommande bokinlägg. Vill även tipsa om en bokblogg som jag läst en del om på sistonde. Har helt obegripligt namn, men verkar vara en av Sveriges mer aktiva bloggar i ämnet: http://www.bokhora.se/blog/