onsdag 11 februari 2009

Några siffror en vanlig dag

43 st kalsonger och trosor samt 1 näsduk har jag hängt på tork. Det är normalinnehållet i en mörk sextiotvätt i den här familjen.

2 st tonårskillar skjutsade jag imorse till friluftsdagsbussen, eftersom de missade lokalbussen här hemifrån.

5 krukor, 1 vas samt 13 penslar har jag placerat på sina rätta platser efter att ha röjt lite till i tvättstugan (som alltså fungerar som grovtvättställe också).

11 lådor och 4 papperskassar med petflaskor, glas, hårdplast, mjukplast, kartong, papper, metall, miljöfarligt avfall etc har jag samlat i köket för vidare transport till bilen och återvinningen. (De utplattade mjölkpaketen orkade jag inte räkna!)

4 olika projekt av olika slag har jag ordnat lite med idag. Alla hemmaprojekt oräknade.

0 muffins har jag bakat.


Men nu är det lunchdags!

2 kommentarer:

Mysan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mysan sa...

Men det blev dessto fler muffins senare....och goda var de oxå!

Stort tack för igårkväll! Du är en pärla!