fredag 13 mars 2009

Hemma...snuva...

Hemma igen. Har haft det bra, men kom hem med en förkylning. Dagen ägnad åt alla himla mail i lådan samt en irriterad arbetsförmedlare som inte fick tag i mig i onsdags.

Men hallå! Jag är väl inte livegen bara för att jag är arbetslös?!! (Och nej, jag tänker naturligtvis inte ta ut någon a-kassa för de dagar jag reste bort. "Förhindrad" är den lilla ruta jag kryssar i.)

Nu har jag försökt begripa den minimala mängd av information som han lyckades få ur sig (det engelska företagsnamnet gick mig tyvärr förbi fast jag frågade om), ringt numret jag fick och talat om att jag finns, erkänt att jag inte ens visste vad företaget hette, kollat hemsidan som hon bad mig (bedrövligt många korrektur- och språkfel!) samt skickat in mitt CV och mina försäkringar om att jag visst är intresserad av att jobba hos henne (med vad det nu är för typ av "administration").

Passade också på att tala om att jag gärna hjälper henne att göra hemsidan ännu bättre, med baktanken att anfall är bästa försvar liksom. Iallafall hos en driftig affärskvinna - hoppas jag.

Inga kommentarer: