fredag 27 mars 2009

Just den här veckan...

Jag verkar ha någon sorts radarinställning på förändringar. På något annat sätt kan jag inte tolka den senaste tidens sammanträffanden.

Det ena biblioteket:
För ett tag sedan skulle jag kopiera lite ur en bok till en kompis i USA. De höll precis på att göra om hela systemet för kopiering, men just den här veckan var det gratis. Det var bara att tacka och ta emot. När jag var där igår hade de precis gjort om lånesystemet så ingen kunde riktigt svara på mina frågor, men till slut så...

Det andra biblioteket:
För ett tag sedan skulle jag boka in samfällighetens årsstämma i stadsdelsföreningens lokal, som enligt ordföranden var brukbar igen efter en vattenskada. Det hade de ännu ingen aaaning om på biblioteket, så det gick inte att boka. Men jag fick dem att skriva en lapp iallafall. När jag idag skulle hämta nyckeln visade det sig att de vikarier som hade fått rycka in idag inte hade en aaaning om var utlåningsnyckeln fanns. När jag återvände två timmar senare hade de dock lyckats hitta den...

Den lokala närbutiken:
Jag tänkte att det skulle vara smidigt och lokalpatriotiskt att beställa smörgåstårtan till nyss nämnda årsstämma där. Just den här veckan var dock plakatet med information nedtaget, de höll på att övergå från att beställa till att göra dem själva och ingen kunde svara på mina frågor eftersom charkpersonalen gått hem. När jag dagen efter ringde på det nummer jag fått, visade det sig vara ur bruk...

Det här börjar faktiskt bli lite tröttsamt!

Det mesta har ju föralldel löst sig ändå, men det tar ju extra tid och energi hela tiden. Och smörgåstårtan har jag beställt annorstädes.

Inga kommentarer: