söndag 22 mars 2009

Söndagkväll

Sådär småtrött och småledsen och utan större lust till något överhuvudtaget. Sådan har jag varit idag. En "vill bara sätta mig i ett hörn och dra något gammalt över mig"-dag. Så det gjorde jag (efter högmässosjungandet). Naturligtvis skedde detta med en bok i handen, en lättviktig men mycket trevlig roman av en Marita Conlon-McKenna med den anspråkslöst inbjudande titeln En liten hattaffär på hörnet.

Jag är trött, eftersom jag faktiskt har jobbat (städat) hela veckan. Men det var ju bara ett tillfälligt vik. Och inte fick jag det där jobbet jag var på intervju för heller. Ibland känns det som om alla ansökningar och intervjuer - och avslag - inte gör något annat än tar min energi ifrån mig. Dessutom gick det faktiskt inte mer än högst hyfsat med kören idag. (Jo, psaltarpsalmen var nog rätt bra. Otto Olsson en katastrof.)

Blää, alltså.

Men en kvällsmacka med maken och en god natts sömn ska väl ordna upp saken något.

Inga kommentarer: