lördag 25 juli 2009

Känns rätt bra

Tillbaka hemma efter knappa två veckor i stugan. Det har varit avslappnat och skönt, vi har hunnit fixa lite och träffa släkt/vänner samt varit på Liseberg respektive Universeum. Och jag har fått min sommarkänsla: att på bara fötter få gå ut och sätta mig på den solvarma trätrappan med frukosten och en god bok. Mmm.

Väderprognosen sa att det skulle regna varje dag, utom möjligen i torsdags. Det regnade nästan inte alls någon dag, utom i torsdags - och då skulle vi måla. Det hanns dock med ändå. Kort sagt är vi rätt nöjda!

Dock måste medges att det är skönt att vara hemma också. Jag trivs här! Och vilken lyx med dusch och diskmaskin - för att inte tala om en vattenklosett där man slipper umgås så intimt med sina avfallsprodukter. (Exempelvis titta på, städa undan med en borste samt småningom gräva ner.)

Barnen tycker det är underbart att äntligen ha tillgång till tv och datorer igen, för det har varit SÅÅÅ tråkigt utan. Men det tror jag är nyttigt! (Säkert en av de där sakerna som man som barn lovade sig själv att aldrig någonsin säga till sina egna barn!)

Nu ska jag förbereda yngste sonens födelsedag och börja jobba på måndag. Känns rätt bra det också.

Inga kommentarer: