onsdag 8 juli 2009

Lördag hela veckan?

Idag och imorgon är jag ledig, eftersom jag jobbar i helgen - så det är väl idag det är "lördag". Skönt, för jag är lite trött.

Har skrotat runt i solen lite och småfixat i trädgården på förmiddagen: Grävt upp några tistlar bland rosorna, rensat i rabarberståndet, planterat ännu en Backnejlika i det hopplösa söderläget (den andra har ju överlevt både maj och juni!), plockat bort vissna blommor på petuniorna osv. Synnerligen avslappnande! I eftermiddag ska jag kanske klippa lite till av häcken.

Lite till? Ja, jag klipper av så mycket i taget som jag får plats med i den komposttunna som vi abonnerar på och som töms av det lokala soptömningsföretaget varannan vecka april-oktober. På så sätt blir det inga eländans högar som ligger och ruttnar på gräsmattan. Och heller inga stickiga grenar som ska tryckas ner i sopsäckar för vidare transport till närmaste avfallsstation. Härligt!

(Även om grannarna säkert tycker att det ser konstigt ut med vår halvklippta häck hela sommaren. Men vem bryr sig? Inte jag. Och nu har ju iallafall husets fasad samma kulör hela vägen runt, så vad finns det att klaga på?!!)

Inga kommentarer: