tisdag 11 augusti 2009

Bara lite eftertanke

Minsann, gick det inte den här gången också!

För ett halvt dussin år sedan eller så provade jag konceptet Viktväktarna, för att bli av med de 10 kg extra som dykt upp i diverse medicineringars kölvatten. Det var ett väl fungerande koncept för mig, med uppmuntran men också frihet för var och en att göra saken på sitt sätt.

Ungefär vartannat år sedan dess har jag åter räknat points någon vecka eller två, när jag tyckt att det blivit ett par-tre kilo för mycket på mig. Och varje gång har jag gått ner dessa kilon bara av att räkna!

Det är naturligtvis inte konstigt alls, eftersom bara det faktum att man skriver upp allt man äter gör att de goda kakorna och kexen som slinker ner liksom automatiskt blir färre.

Men det är ganska roligt ändå - och tänkvärt - att bara lite eftertanke räcker en god bit på väg mot målet.

Inga kommentarer: