söndag 27 juli 2008

Rekommendation

Har haft en helgutflykt till stugan - trevlig men utmattande. Det blev inte så mycket jobb på huset den här gången (heller), men å andra sidan var det Liseberg som var huvudmålet och vad yngste sonen hade önskat sig på sin födelsedag.

Där var vi följaktligen ett halvt dygn i lördags. Man står faktiskt ut, även om man inte åker så jättemycket själv, bland annat för att barnen är stora noga att göra egna utflykter och åkturer då och då. Och för att det då finns annat att göra för vuxna.

Årets panggrej för min del var den museiattraktion (eller vad de nu kan tänkas kalla den) som var ny för mig - Taubehuset. Trots att jag sjungit Evert Taubes visor sedan jag var liten, vet jag inte så väldigt mycket om honom. (Som kanske framgått tidigare här i bloggen är inte självbiografier det som jag läser helst.) Därför var besöket/turen intressant, men framförallt för att där också fanns många visor representerade - och för mångfalden och den lekfulla framställningen. Faktum är att detta i sig självt var värt de sjuttio kronorna i entréavgift! Lisebergs lustgårdar var också trevliga att vila i när jag behövde lugn och ro.

Inga kommentarer: