torsdag 25 september 2008

För det tredje

Den där förkylningen leker tittut med mig, så jag har just passat på att ta mig ett försiktigt gympapass framför tvn igen. (Som varje vecka. Det här kan nog snart kallas för en vana!) Kroppen var lite trög och ovillig, men annars kändes det bra.

Nu har jag kört igång det tredje jobbet också. Svenska för invandrare det med, men helt annorlunda: Tuffa tanter, men mer eller mindre analfabeter. Och vi har inget gemensamt språk, mer än svenskan. Spännande!

Och så har jag provat den uppgift som äldste sonen fick på matten: Hundra tal (tabell 6-10) på 4 minuter - läraren har plussat på en minut nu. Det gick faktiskt på drygt tre, men det beror ju på att jag har automatiserat inte bara multiplikationstabellerna utan också skrivandet. Det har inte sonen. Men jag försöker trösta honom med att skrivhastighet knappast finns med bland målen i matte...

Inga kommentarer: