måndag 29 juni 2009

Nyttig övning

Första dagen på sommarjobbet. Det känns bra, även om jag är trött och känner att jag kommer att ha träningsvärk i axlar och överarmar imorgon. Fyra timmars städande i 27 graders värme känns.

Däremot är det en mycket konstig känsla att ha huset tomt sånär på mig själv i en vecka. Så länge har jag inte bott själv i det som varit mitt "hemma" på tjugo år! Det är klart jag har varit bortrest några dagar ibland, men det är inte riktigt samma sak.

Maken och barnen (en viktig och vanebildande del av mitt liv) har tagit nattåget till farmor och kusinerna - och kommer inte hem förrän på söndag. De har det förhoppningsvis jätteskönt och jag behöver bara planera/laga mat till mig. Och sakerna ligger kvar där jag har lagt dem.

Nyttig övning, men inte för mycket och för ofta tack - iallafall inte förrän de flyttar hemifrån.

Inga kommentarer: